Сторінка музичного керівника
Музичний керівник - Нагайський Роман Романович.
.
Закінчив Львівський національний університет імені Івана Франка.
.
Категорія - вища.
.
Педагогічний стаж - 15 років.
Документація музичного керівника
Орієнтовно - перспективне планування освітньо- виховної роботи музичної діяльності
ЕТАПИ РОБОТИ НАД МУЗИЧНИМ РЕПЕРТУАРОМ
Розподіл видів навчально-виховної роботи музичного керівника ДНЗ «Сонечко»
Календарний план музичних занять у групі «Бджілка»
Календарний план музичних занять у групі «Ромашка»
План свят та розваг у ДНЗ «Сонечко» на 2024-2025 н.р.
Уривки музичних занять та свят
Свято осені у групі "Бджілка" 2024, укр.нар.пісня "Віє, віє вітер..." Свято осені у групі "Бджілка" (молоша)
Розспівка на музичному занятті у старшій групі. Ранкова гімнастика у молодшій групі нашого садочку. Співи на музичному занятті. Свято осені Свято матері Свято Миколая Гаївки в садочку
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Світлини
Музика в житті малюка
Музика, як вид мистецтва повинна увійти в життя дитини якомога раніше. Музичне мистецтво ближче дитині, ніж інші види мистецтва, тому що слуховий аналізатор дитини починає формуватися одним із перших. Для дітей раннього віку інтонаційна виразність музики близька до інотонації голосу людини і має велике значення. Вона позитивно діє на настрій дитини, викликає перш за все почуття задоволення. Постійні позитивні реакції на музику впливають на формування емоційної свери дитини. Сприйняття музики дитиною допомагає формуванню більшості процесів її організму та психіки. Різноманітні рухові реакції малюка, які викликають музичні звуки, говорять про прямий зв׳язок музики з фізичним розвитком. Музичні здібності у дитини можуть виявлятися дуже рано, а їх відсутність не можна вважати дійсною. Залучення дитини до музики зможе закласти в ній «ядро» музичності.
Основне завдання - навчити дитину уважно слухати музику, розвивати у неї співучі навички і вміння рітмічно рухатись під музику. Батькам достатньо вміти чисто співати, правило інтонувати музичні мелодії, виразно виконувати танцювальні вправи. Дитина емоційніше сприймає і голос і рухи батьків, і з задоволенням повторює їх. Якщо в заняті з дитиною ви будете використовувати і музичні інструменти (бубон, барабан, трикутник, маракас та інші) це збагатить уяву дитини про звукову палітру музики.
Всі батьки мріють розпізнати в своїй дитині хоча б маленький паросток майбутньої талановитої особи. Крім того, Ви, мабудь, хотіли б бачити свою дитину доброю, чуйною, яка розуміє та цінує красу оточуючого світу. Ці прекрасні людські почуття можуть бути вихованні мистецтвом, якщо почати з самого раннього дитинства.
Музичні інструменти про характер дитини
Якщо у вас є можливість показати дитині усі музичні інструменти — обов’язково подивіться, який інструмент обере ваша дитина. Цей вибір надасть вам інформацію про саму дитину.
Аналізуючи вибраний інструмент, можна багато чого зрозуміти та проаналізувати.
Наприклад, якщо дитина обирає ударні інструменти: барабан, бубон, ложки, колотушки, то їй не вистачає відчуття впевненості, стійкості, фізичної активності або у неї є бажання позбутися гніву та роздратування.
Вибір духових музичних інструментів (сопілок, дудок, тощо) вказує на необхідність бути вислуханою або свідчить про недостатню розвиненість уміння заявити по себе, бути почутим.
Зосередженість дитини на клавішних інструментах свідчить про потенціал інтелектуальних здібностей дитячої особистості.
Струнні музичні інструменти (дитяча ліра, скрипка, тощо) сигналізують про потребу співчутливого і ніжного ставлення до дитини або про бажання виразити ніжні та сердечні почуття.
Релаксаційна вправа
"Я гарний, наче музика"
На початку зосереджуємо увагу дітей на красі музичної композиції. Включіть їй приємну музику.
Згодом кажемо дітям, які гарні у них вушка, бо вино можуть чути цю музику. Починаємо гладити їх.
Потім гладимо і лобик, і носик, і щічки, і шийку, і волоссячко (голівку), вказуючи, що вони такі ж гарні, як ця музика.
Розповідаємо, що дякуючи музиці, діти стають ще кращими, здоровішими та розумнішими!
Види музичних занять
Музичні заняття в ДНЗ є важливою частиною розвитку дитини.
Вони включають різні види музичної діяльності, які допомагають дитині розвивати свої музичні навички та знання.
Ось деякі види музичних занять, які зазвичай проводяться в ДНЗ:
Слухання музики:
Допомагає дітям розвивати своє слухове сприйняття та вчить їх розуміти та цінувати музику
Спів:
Через спів діти вчаться виразності, ритму та мелодії, а також розвивають свої вокальні навички.
Музично-ритмічні рухи:
Це допомагає дітям розвивати свої рухові навички, координацію та ритмічне відчуття.
Гра на дитячих музичних інструментах:
Це допомагає дітям розвивати свої музичні навички, а також вчить їх розуміти та використовувати різні музичні інструменти.
Всі ці види занять можуть бути адаптовані до різних вікових груп.
Пам'ятка для батьків
1. Ранній прояв музичних здібностей говорить про необхідність починати музичний розвиток дитини як можна раніше. Якщо не закласти з самого початку міцний фундамент, то марно намагатися побудувати міцний будинок: навіть якщо він буде красивий зовні, все одно розвалиться на шматки від сильного вітру і землетрусу », – вважають педагоги.
2. Шлях розвитку музикальності кожної людини однаковий. Тому не слід засмучуватися, якщо у нашого малюка немає настрою щось заспівати або йому не хочеться танцювати, а якщо і виникають подібні бажання, то спів, на ваш погляд, здається далеким від досконалості, а рухи смішні і незграбні. Не турбуйтеся! Кількісні накопичення обов’язково перейдуть в якісні. Для цього потрібен час і терпіння.
3. Відсутність будь-якої з здібностей може гальмувати розвиток інших. Значить, завданням дорослого є усунення небажаного гальма.
4. Не «приклеюйте» вашій дитині «ярлик» – немузичний, якщо ви нічого не зробили для того, щоб цю музикальність у нього розвинути.
Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення), спокою і гармонії до занепокоєння, пригніченості або агресії). У зв’язку з цим важливо звернути увагу на те, яку музику слухаєте ви і ваші діти.
Збудлива, гучна музика, що виражає агресивний настрій, позбавляє людину (і дорослого, і дитину) стану врівноваженості, спокою, а при певних умовах (наприклад, на рок-концертах), спонукає до руйнівних дій. Особливо протипоказана така музика гіперзбудливим дітям із слабким контролем, тому що вона підсилює прояви негативних властивостей у поведінці дитини.
Спокійна музика, що викликає відчуття радості, спокою, любові, здатна гармонізувати емоційний стан як великого, так і маленького слухача, а також розвивати концентрацію уваги. Музику можна використовувати перед сном, щоб допомогти дитині заспокоїтися і розслабитися. Коли дитина ляже у ліжко, увімкніть спокійну, тиху, мелодійну, м’яку музику і попросіть її закрити очі і уявити себе в лісі, на березі моря, в саду або в будь-якому іншому місці, яке викликає в неї позитивні емоції. Зверніть увагу дитини на те, як розслабляється і відпочиває кожна частина її тіла.
Ще з давніх часів люди помітили, що людський голос і звук взагалі володіють сильним впливом. Так, звук східного духового інструменту панга вводить змію в стан, подібний гіпнозу. Вібрації людського голосу в одному випадку мають лікувальну дію (що здавна використовувалося народними цілителями), а в іншому – заподіюють людині шкоду.
Мова людини є найсильнішим чинником впливу, як на оточуючих, так і на самого мовця. Наш внутрішній стан, наші думки, ставлення до світу виявляються у змісті мови і в її інтонаційному забарвленні. А те, що ми говоримо і як це вимовляємо, в свою чергу відкладає відбиток на психологічний стан слухача, впливає на наші відносини з ним. Наприклад, грубий, різкий голос дорослого може викликати у дитини сильний переляк і стан заціпеніння. Постійно роздратований, незадоволений голос мовця породжує у слухача відчуття, що його не люблять і не приймають як особистість. А відмова в чому-небудь, виголошена спокійним, м’яким, співчуваючим голосом допомагає дитині легше примиритися з незадоволеністю її бажання.