/Files/images/Слайд1-вихов.jpg

Школа - це місце, де діти отримують знання, розвивають свої навички та готуються до майбутнього. Це не лише навчання з підручників, але й соціалізація, розвиток критичного мислення та творчих здібностей. Школа допомагає формувати особистість та надає можливості для самореалізації.

Система виховної роботи в освітньому закладі розроблена відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, Статуту освітнього закладу.

Одним із основних завдань, які поставив перед собою педагогічний колектив школи – це створення належного освітнього середовища для розвитку здорової дитини, оволодіння навичками безпечного життя і здорової поведінки, формування в учнів свідомого ставлення не лише до власного життя і здоров’я, а й оточуючих. Характер виховання повинен передбачити глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців, їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.

НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ДОКУМЕНТИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

Конвенція ООН про права дитини

Конституція України

Закон України «Про освіту»

Закон України «Про загальну середню освіту»

Закон України «Про охорону дитинства»

Закон України «Про попередження насильства в сім’ї»

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)”

Закон України «Про фізичну культуру і спорт»

Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»

Концепція патріотичного виховання

Національна доктрина розвитку освіти

Декларація «Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні»

Лист МОН “Щодо протидії пропаганді сепаратизму в закладах освіти”

Лист МОН України від 14.08.2008 № 1/9-520 «Рекомендації до планування роботи класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти»

Лист МОН від 16.07.2021 № 1/9-362 “Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”

Лист МОН від 20.07.2020 № 1/9-385 “Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”

Державна програма відпочинку та оздоровлення дітей

МЕТА ВИХОВНОЇ РОБОТИ

Основною метою виховної роботи є всебічний розвиток особистості. Це передбачає виховання моральних, естетичних та культурних цінностей, а також сприяння фізичному, інтелектуальному та соціальному розвитку. Виховна робота допомагає формувати навички самовдосконалення, відповідальності та взаємодії з іншими людьми. Основне завдання - зробити кожну дитину гармонійно розвиненою особистістю.

ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ:

  • Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
  • Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
  • Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
  • Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
  • Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проєктів соціального та благодійного напрямків.
  • Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.

НАПРЯМКИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

  • робота з соціального захисту учнів;
  • національно-патріотичне виховання;
  • морально-етичне виховання;
  • превентивне виховання; робота з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх;
  • робота з охорони життя і здоров’я учнів;
  • громадянське виховання;
  • трудове виховання та профорієнтація;
  • художньо-естетичне виховання;
  • екологічне виховання;
  • формування здорового способу життя;
  • учнівське самоврядування,

а також:

  • запобігання насильству в сім’ї;
  • запобігання насильству в дитячому середовищі;
  • запобігання ксенофобських та расистських проявів серед молоді;
  • гендерна рівність;
  • робота щодо Конвенції ООН про права дитини ;
  • толерантність у спілкуванні.
СИСТЕМА ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ОСВІТНЬОМУ ЗАКЛАДІ РЕАЛІЗУЄТЬСЯ ЧЕРЕЗ:
  • роботу класних керівників (виховні години, позакласні виховні заходи, оформлення класу, спільні добрі справи, походи, поїздки, індивідуальну роботу);
  • діяльність вчителів-предметників (виховний потенціал уроків, позакласні предметні заходи);
  • роботу педагога-організатора і вихователя групи продовженого дня (бесіди, позакласні заходи, робота учнівського самоврядування).
  • діяльність Правління учнівського самоврядування (засідання Центрів, залучення учнів школи до самоврядування, організація дозвілля);
  • роботу гуртків, секцій.
Кiлькiсть переглядiв: 41